خاموش نشدن ويندوز ۱۰ يا ويندوز لپ تاپ چه دليلي دارد؟ (آموزش رفع مشكل)

آموزش هاي كاربردي كامپيوتر و معرفي نرم افزارهاي جديد

خاموش نشدن ويندوز ۱۰ يا ويندوز لپ تاپ چه دليلي دارد؟ (آموزش رفع مشكل)

۱ بازديد

كاربراني كه ويندوز 10 را بر روي لپتاپ خود نصب كرده اند ميدانند كه يكي از مشكلات رايج در اين ويندوز خاموش نشدن لپتاپ است. به معني واضح تر بايد گفت هنگامي كه لپ تاپ خود را خاموش (Shut down) ميكنيد. مانيتور خاموش مي شود اما چراغ پاور باز هم روشن مي‌ماند. در اين مقاله ما علت اينكه چرا لپ تاپ با وجود نصب بودن ويندوز 10 به طور كامل خاموش نميشود را توضيح مي دهيم.

علتهاي مشكل خاموش شدن لپتاپ در ويندوز 10

1- Hybrid Shutdown

Hybrid Shutdown يك قابليت براي افزايش دادن سرعت در خاموش شدن سيستم ميباشد كه گاهي اوقات خراب شده و باعث ميشود تا Windows خاموش نشود و اين مشكل هم معمولا در windows 10 و windows 8.1 و windows 8 پيش ميايد كه از اين ويژگي بهره ميبرند. براي حل اين مشكل بايد Hybrid Shutdown غير فعال شود كه براي اين كار دو راه وجود دارد:

1- از طريق Command Prompt

2- از طريق Control Panel

2- درايور كارت‌هاي گرافيك

شيوه خاموش شدن در ويندوز 10 با ويندوز 7 متفاوت است و تركيبي از حالت Hibernate و Shut down مي باشد. اين روش باعث مي شود سرعت بوت و لود كامل ويندوز را در هنگام شروع به كار، بالا برود. از آنجايي كه در اين حالت بعضي از سخت‌افزارها بايد به حالت خواب بروند، بايد درايور آن‌ها با ويندوز 10 سازگار باشد. معمولا درايور كارت‌هاي گرافيك، يكي از عامل‌هاي پديد آمدن اين مشكل است.

راه حل اين مشكل:

ابتدا كليه درايورهاي لپتاپ بخصوص كارت گرافيك را بروز كنيد. براي اين كار مي‌توانيد به وب‌سايت رسمي لپ‌تاپ خود مراجعه كنيد. براي كارت‌هاي گرافيك بهتر است به وب‌سايت سازنده آن‌ها مراجعه كنيد (Intel, AMD, Nvidia). بعد از آپديت درايورها حتما سيستم خود را restart نماييد.

ادامه توضيحات را با كليك بر روي لينك زير بخوانيد:

خاموش نشدن ويندوز 10 يا ويندوز لپ تاپ چه دليلي دارد؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.